הרשת עמוסה בכתבות והמלצות אודות בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל, אך עומס המידע הזה לא תמיד מאפשר לנו לקבל תמונה בהירה וברורה של התהליך הנכון שיאפשר לנו לבחור את ביטוח הנסיעות המתאים והמשתלם ביותר עבורינו. על אף שאחוז מאוד גבוה מאוכלוסיית הנוסעים לחו"ל מודע לכך כי יש לרכוש ביטוח נסיעות לפני יציאה לחו"ל, באופן פרדוקסלי, ניכר כי רבים לא באמת בודקים את המוצר אותו הם רוכשים ומתפתים לביטוחי חינם או ביטוחים זולים במיוחד, במקום להתאים את המוצר הנדרש לאופי נסיעתם ומצבם הרפואי.


לפניכם המלצה לתהליך מסודר שיאפשר לכם לבטח את עצמכם ואת בני משפחתכם באופן המתאים לכם ולצרכי נסיעתכם. 
 
מי מצטרף לנסיעה?
ערכו רשימה של כל הנוסעים. הרשימה צריכה לכלול מידע שיאפשר להרכיב את חבילת הביטוח המתאימה עבור הנוסע:

תאריך לידה: מצב בריאותי, בדגש על שינוי במצב רפואי (מיון, אשפוז, ניתוח או שינוי בטיפול תרופתי) בחצי השנה האחרונה, נטילת תרופות באופן קבוע ובמקרה של נוסעת - האם היא הרה ובאיזה שבוע היא תהיה בזמן הנסיעה ובעת חזרתה לארץ, ציוד אלקטרוני שמתכנן הנוסע לקחת: טלפון נייד (איזה דגם), מחשב נייד, טאבלט וכדומה
תכנית הנסיעה
לאחר מכן עברו על תכנון הטיול שלכם ובדקו את המסלול ואת הפעילויות שצפויות לכם במהלכו: האם מדובר בטיול של "בטן -גב", האם מדובר בטיול תרמילאים, האם אתם מתכננים ספורט אתגרי (אומגה, סנפלינג, רפטינג וכדומה), ספורט חורף (סקי, סנובורד) או יציאה לטרקים. אם במהלך החופשה אתם עוברים בין מדינות חשוב שתרשמו בדיוק באלו מדינות אתם שוהים.
בדיקת פוליסות והצעות מחיר
רבות מחברות הביטוח מציעות אפשרות נוחה ומהירה לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל דרך אתר האינטרנט. יחד עם זאת השיטה הזו תהיה טובה למי שטס לתקופה קצרה יחסית, מצבו הבריאותי תקין, והוא אינו מתכנן הרפתקאות מיוחדות בנסיעתו. אם תנאי הנסיעה קצת יותר מאתגרים, מומלץ ליצור קשר טלפוני עם מספר חברות ביטוח ולהציג בפניהן את פרופיל הנוסעים והתוכנית המלאה.
מה כדאי להדגיש בפני נציגי השירות הטלפוניים?
גם אם אתם תעשו פעילויות שנראות לכם בנאליות כגון: טיול ג'יפים, קיאקים, אומגה או אפילו בננה בים, כדאי ואף רצוי לציין פעולות אלו, כיוון שברוב חברות הביטוח נדרש כיסוי נוסף עבור פעולות אלו.

בשנים האחרונות חופשות סקי הפכו זמינות לכל כיס וכיום לא מעט אנשים יוצאים לחופשות המשלבות פעילות שלג כזו או אחרת. עונת הסקי מתחילה בימים אלו ממש, וחשוב לשים דגש על פעילות זו בעת רכישת פוליסת ביטוח. 
אם חל שינוי במצבכם הרפואי במהלך חצי השנה האחרונה או שאתם מאובחנים במחלה כרונית, מומלץ להבהיר לנציג השירות את מצבכם הבריאותי באופן מדויק. באופן כזה יוכלו להתאים עבורכם את הכיסוי הביטוחי המתאים ביותר. לא מומלץ להסתיר דבר לגבי מצבכם הבריאותי מכיוון שבמידה ותחול החמרה במצבכם, לא תוכלו לקבל מימון על טיפולים הקשורים באותו מצב בריאותי ספציפי במהלך הנסיעה.

בטן גב, תרמילאי או אתגרים? צילום: רויטרס
למה כדאי לשים לב בפוליסה?
לאחר שקיבלתם הצעות מחיר שימו לב לתנאי הפוליסה. ביטוחים "חינמיים" למיניהם עלולים להציע תקרת כיסוי רפואי בלתי מספקת. יתכן וחברות הביטוח מבטיחות כיסוי עד סכום של מיליון דולר, אך לכל חברה יש הגבלה שונה לעניין ההשתתפות העצמית ולתשלום עבור יום אשפוז. עלות של יום אשפוז בארה"ב עשויה לעלות פי 5 מעלות יום אשפוז בגאורגיה. שימו לב להגבלות נוספות: האם הכיסויים כוללים טיפולי חירום בשיניים, רכישת תרופות, האם ניתן לקבל טיפול אצל נותני שירות ספציפיים או שקבלת הטיפול רחבה הרבה יותר.
ביטוח ציוד אלקטרוני
יתכן ותקבלו הצעה לבטח את הציוד האלקטרוני שברשותכם. שימו לב האם התשלום עבור ביטוח המכשירים שווה את השווי שלהם. אם אתם טסים ל-30 יום עם מכשיר נייד פרימיטיבי ומיושן יתכן וזה כלל לא משתלם לשלם עליו דמי ביטוח.

העריכו את כל הפרמטרים יחד, לא תמיד הזול ביותר הוא המתאים ביותר. בחרו את הביטוח שיוכל לכסות אתכם בצורה האופטימלית והמותאמת לאופי הנסיעה ואופי הנוסעים.
 
מנכ"ל PassportCard יואל אמיר סיפר כי: "ישראלים רבים יוצאים מדי שנה את גבולות המדינה ורובם המוחלט גם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל. חשוב מאד שכל נוסע ייערך בצורה הטובה ביותר, יעשה סקר שוק ויוודא כי הוא רוכש את הביטוח המתאים ביותר לצרכיו ולצרכי בני משפחתו. חשוב לציין כי לעתים הפערים בין חברה זו לאחרת עומדים על שקלים בודדים ועל כן חשוב לוודא בדיוק מה מציעה כל אחת מהחברות במסגרת הפוליסה, זאת כדי שבמצב של אירוע ביטוחי, לא ימצא עצמו הלקוח עומד מול שוקת שבורה."